پیامهای آسمانی

مطالبی درباره موضوعات دینی

پیامهای آسمانی

مطالبی درباره موضوعات دینی

دین

چرا به دین نیاز داریم؟

با سلام
چون خود را دوست داریم و به سعادت و خوشبختی خویش علاقه‏مند و از شقاوت و بدبختی گریزانیم، باید دین خدا را بپذیریم و معتقد به آن باشیم و به احکام دینی پایبند باشیم، زیرا احکام و دستورها و قوانین و مقرّرات دینی در جهت تأمین سعادت انسان است. حرکت نکردن در جاده مستقیم دین الهی، مساوی با سقوط در منجلاب بدبختی است. قرآن می‏فرماید: "این قرآن به راهی که استوارترین راه‏ها است هدایت می‏کند. و به مؤمنانی که اعمال صالح انجام می‏دهند، بشارت می‏دهد که برای آن‏ها پاداش بزرگی است".(1)
نیز فرمود: ای کسانی که ایمان آورده‏اید؟ دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‏خوانند که شما را حیات می‏بخشد".(2)
پس چون دین راه‏های خوشبختی را به انسان نشان می‏دهد و انسان هم طالب خوشبختی است، دین را می‏پذیرد.
به عبارت دیگر: هر انسانی خواهان سعادت و خوشبختی است، اما در بسیاری مواقع دچار خطا و اشتباه می‏شود و به همه چیزهایی که باعث نجات انسان و سعادت و خوشبختی او می‏شود، آگاهی ندارد.
دیدگاه‏های مختلف بشر در مسایل اخلاقی، خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی و... یکی از نشانه‏های نارسایی فهم و دانش بشری است. در این مسیر فریب شیطان و نفس اماره و انسان را به بیراهه سوق دادن نیز باید افزود.
از طرف دیگر به دلیل عقل و فطرت، انسان به خدا معتقد می‏شود. او که عالِم به تمام اسرار وجود انسان است و راه سعادت و خوشبختی را می‏داند، زیرا انسان را آفریده و می‏داند راه خوشبختی او چیست و چه چیزهایی انسان را وسوسه و گمراه کرده، از راه سعادت باز می‏دارد، پس برای زندگی سعادتمندانه انسان در دنیا و آخرت، راهی را نشان داده و برنامه‏ای راتنظیم کرده و از طریق پیامبران ابلاغ نموده است. برنامه زندگی و اعتقادات و باورهای صحیح، چیزی جز دین نمی‏باشد، پس انسان به آن نیاز دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 21:49 http://www.wushutr.blogsky.com

خیلی عالی اگه میتونی مطالبش رو زیاد کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد